သစ္ၾကားသီး၏ က်န္းမာေရး အက်ိဳး ေက်းဇူးမ်ား

သစ္ၾကားသီး စားရင္ အဆီတက္မွာ စိုးလို႔ဆိုၿပီး တခ်ိဳ႕က ေရွာင္တတ္ ၾကပါတယ္။

တကယ္က သစ္ၾကားသီး မွာပါ ဝင္တဲ့ အဆီက ေကာင္းတဲ့အဆီပါ။ တစ္ ေန႔မွာ အသင့္အတင့္ ပမာဏကို စားေပး ရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းေပးႏိုင္တဲ့ အျပင္ ေအာက္ပါ က်န္းမာေရး စြမ္းပကား ေတြကိုလည္း ရရွိ ပါလိမ့္မယ္။

(၁) ႏွလံုးေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာ ပ႐ိုတင္းဓာတ္၊ အမွ်င္ဓာတ္၊ ဗီတာမင္၊ သတၲဳဓာတ္နဲ႔ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ မ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ အိုမီဂါ၃ ဖက္တီး အက္စစ္လည္း ပါဝင္ ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သစ္ၾကားသီးကို စားတာက ေသြးတြင္း မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာနဲ႔ ထ႐ိုင္ဂလစ္ စ႐ိုက္ အဆင့္ကို ေလ်ာ့က် ေစ တာေၾကာင့္ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ႏႈန္းကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

(၂) စိတ္က်ေရာဂါ သက္သာေစပါတယ္ သစ္ၾကားသီးနဲ႔ သစ္ၾကားသီးအဆီမွာ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီး အက္စစ္ပါဝင္မႈ မ်ားတာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာေတြ ကို ေကာင္းေကာင္းလုပ္ ေဆာင္ႏိုင္ေစၿပီး စိတ္က်ေရာဂါကို သက္သာ ေစပါတယ္။ စိတ္က် ေရာဂါ ခံစားေန ရသူအမ်ားစုဟာ သူတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္စစ္ ပမာဏ ေလ်ာ့နည္း ေနတတ္ပါတယ္။ ကေလး ေတြမွာ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္စစ္ေလ်ာ့ က်ေနရင္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ေရာဂါ (ဗီီံ) နဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိတယ္လို႔ ေလ့ လာမႈမ်ားစြာက ဆိုပါတယ္။

(၃) ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလ်ာ႕က် ေစပါတယ္ သစ္ၾကားသီးရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳး တစ္ခုက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းေပး ႏိုင္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လိုမာလင္ဒါ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ေလ့လာမႈေတြ အရ ထမင္းမစားခင္ သစ္ၾကားသီး အနည္းငယ္ စားတာက အစာစား ခ်င္စိတ္ကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး အစာကို နည္းနည္းပဲ စားျဖစ္ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

(၄) ႀကီးထြား ဖြံ့ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးပါပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာ အာဟာရတန္ဖိုး မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာ အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ကို ေကာင္းေကာင္း ရရွိေစပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ ပ႐ိုတင္းဓာတ္၊ ဗီတာမင္ဘီ၊ ဗီတာမင္ အီး၊ မဂၢနီဆီယမ္၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ ပိုတက္စီယမ္နဲ႔ မဂၢနိစ္ေတြ ပါဝင္ ေနတာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာေတြကို ေကာင္း မြန္ေစသလို ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြား ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အတြက္လည္း အေရးပါ ပါတယ္။

(၅) ဆီးက်ိတ္ကင္ဆာကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာ အင္တီေအာက္ ဆီးဒင့္မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဆီးက်ိတ္ကင္ဆာကို ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္း ရွိတယ္လို႔ ၿဗိတိန္ အာဟာရ ဂ်ာနယ္မွာ လတ္တေလာ ေတြ႕ရွိခ်က္ တစ္ရပ္ကို ေရးသား ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။

(၆) မွတ္ဥာဏ္ကို ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္ သစ္ၾကားသီးကို ဦးေႏွာက္အာဟာ ရလို႔ တင္စား ေခၚေဝၚၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သစ္ၾကားသီးက ဦးေႏွာက္ အခြံပံု သဏၭာန္ ရွိတဲ့အျပင္ မွတ္ဥာဏ္အားေကာင္းေစတဲ့ အိုမီဂါ ၃ အဆီေတြ မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ပါ။ ဦး ေႏွာက္ဟာ အဆီ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ ထားပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္ေတြ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္ ႏိုင္ဖို႔ အဆီတည္ေဆာက္ရာမွာ အိုမီဂါ ၃ အဆီ လိုအပ္ပါတယ္။

(၇) သည္းေျခေက်ာက္တည္မႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္ အမ်ိဳးသမီး ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ကို ႏွစ္ ၂၀ ၾကာေလ့လာမႈအရ တစ္ပတ္မွာ သစ္ၾကားသီးလို အခြံမာတဲ့ အေစ့အဆန္ တစ္ေအာင္စ စားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက မစားသူ ေတြထက္ သည္းေျခေက်ာက္ တည္ႏိုင္ေျခ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလ်ာ့နည္း ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ တစ္ေအာင္စဆို တာ ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္ သစ္ၾကားသီး အေစ့ ၂၈ေစ့ခန္႔နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေန႔လယ္စာစားၿပီးခ်ိန္မွာ သစ္ၾကားသီး လက္တစ္ဆုပ္စာ ပမာဏကို စားေပးရင္လည္း သည္းေျခ ေက်ာက္တည္တာ အပါအဝင္ သည္းေျခအိတ္ ဆိုင္ရာ ေရာဂါ ေတြကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

(၈) ေကာင္းေကာင္း အိပ္ေမာက်ေစ ပါတယ္ ညစာစားရာမွာ ဟင္းရြက္ သုပ္ထဲ သစ္ၾကားသီး ထည့္စားေပးရင္ ေကာင္းေကာင္း အိပ္ေမာက် ေစပါတယ္။ သစ္ၾကား သီးမွာပါတဲ့ မယ္လတို နင္ဟာ ညဆိုင္းအ လုပ္လုပ္ရသူ၊ ေလယာဥ္အၾကာႀကီးစီးရ သူေတြမွာ အိပ္ေရးဝ၀ အိပ္ေပ်ာ္ ေစပါတယ္။

(၉) ဖရီးရယ္ဒီကယ္ေၾကာင္႕ ထိခိုက္မႈ ကို တြန္းလွန္ႏိုင္ပါတယ္ သစ္ၾကား သီးကို စားရင္ ဖရီးရယ္ ဒီကယ္ေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈျဖစ္လာတဲ့ ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ ေပးပါတယ္။ ဥပမာ ကင္ဆာေရာ ဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး ႏွလံုးေသြးေၾကာ ဆိုင္ရာ ေရာဂါနဲ႔ ပါကင္ ဆန္ေရာဂါ၊ အယ္လ္ဇိုင္းမား ေရာဂါ တို႔လို ေရာဂါေတြကို သက္သာ ေစပါတယ္။

(၁၀) အ႐ိုး က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ ေပးပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာပါတဲ့ Alpha linolenic acidဟာ အ႐ိုးျဖစ္ပ်က္မႈကို အလြန္အမင္းမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပး တာေၾကာင့္ အ႐ိုး က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ အိုမီဂါ ၃ အဆီပါဝင္မႈေၾကာင့္ အ႐ိုးထုထည္ ဆံုး႐ံႈးမႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s