ေဆာင္းရာသီတြင္ ေလျဖတ္ျခင္း ကင္းေစရန္

ေဆာင္းရာသီမွာ အသက္ႀကီး သူေတြ ေလျဖတ္ႏိုင္ေျခ မ်ားပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ေသြးတိုး ေရာဂါရွိၿပီး ေသြးဖိ အားကို ေကာင္းေကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မရွိရင္၊ ေသြးတြင္ မေကာင္းတဲ့ အဆီေတြ မ်ားေနရင္၊ ေဆးလိပ္ ေသာက္သံုးမႈ မ်ားလြန္းရင္..စတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္ ေလျဖတ္ႏိုင္ေျခမ်ားပါတယ္။ ေလျဖတ္မႈကင္း ေအာင္ ေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာ ျမင့္မားေနဖို႔လိုၿပီး မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာ ေလ်ာ့က်ေစဖို႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ အစား အေသာက္ စားၿပီး ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္ လုပ္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။

အစားအေသာက္

အစား အေသာက္ဟာ ေလျဖတ္ႏိုင္ ေျခအေပၚ တိုက္႐ိုက္ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေသြးတြင္းကို လက္စထေရာ အဆင့္ျမင့္ တက္ေစမယ့္ အစားအေသာက္ဆိုရင္ ေလျဖတ္ႏိုင္ေျခ မ်ားသလို ႏွလံုးေသြးေၾကာ ဆိုင္ရာ ေရာဂါေတြကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုလက္ စထေရာအဆင့္ ေလ်ာ့က်ေစဖို႔ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားတဲ့ အစာ၊ အခြံခြ်တ္မ ထားတဲ့ ေကာက္ႏွံစာ၊ လတ္ဆတ္တဲ့ သစ္သီး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အမ်ားအျပား စတာေတြကို စားေပးပါ။ ျပဳျပင္ထားတဲ့ အစာ၊ အဆီမ်ားတဲ့ အစာ၊ ျပည့္ဝဆီမ်ားတဲ့ အစာနဲ႔ ဆိုဒီယမ္(ဆား) ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ အစာေတြကို ေရွာင္ရွားတာက ေလ ျဖတ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္း

တစ္ေန႔ မိနစ္ ၃၀ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္တာက သင့္ခႏၶာကိုယ္ကို ေကာင္း က်ိဳးအမ်ားႀကီး ရရွိေစပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္တာေၾကာင့္ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းျမင့္ တက္လာကာ ကိုယ္တြင္းမွ အဆိပ္ေတြ ကို ဖယ္ရွား ေပးႏိုင္သလို ႏွလံုး၊ ေသြးေၾကာနဲ႔ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း သန္စြမ္းေစ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ႀကိမ္မွ ေလ့က်င့္ ခန္း မလုပ္ဖူးရင္ ေလ့က်င့္ခန္းအစီအစဥ္ ကို မစတင္ခင္မွာ ဆရာဝန္နဲ႔ တိုင္ပင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ေသြးဖိအား

ေသြးတိုးတာက ေလျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အဓိက အႏၱရာယ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေသြးဖိအားကို ပံုမွန္အတိုင္း အတာအတြင္း ရွိေနေအာင္ ထိန္းထားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆိုဒီယမ္(ဆား)ကို ေလွ်ာ့စားတာ၊ ပံုမွန္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေပးတာ ေၾကာင့္ ေသြးတိုးကို သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်ေစပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ သစ္သီးဝလံ၊ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္နဲ႔ ပိုတက္စီယမ္မ်ားတဲ့ အစာ တို႔ကို စားေပးရင္ ေသြးတိုးက်ေစပါတယ္။

ေဆးလိပ္မေသာက္သင့္ပါ

ေဆးလိပ္ ေသာက္တာေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ က်န္းမာေရး ျပႆနာ အမ်ားစုအနက္ ေဆးလိပ္ ေသာက္တာက အဆိုးဆံုး အခ်က္ တစ္ခ်က္ပါ။ စီးကရက္ မီးခိုးထဲက အဆိပ္ေတြဟာ ေသြးေၾကာေတြကို က်ဥ္းေစၿပီး မာေက်ာ ေစကာ ေသြးခဲပိတ္ဆို႔ႏိုင္ ေျခမ်ားတာေၾကာင့္ ေလျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

အရက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ေသာက္ပါ

အရက္မွာ ေလျဖတ္ ႏိုင္ေျခမ်ားတဲ့ ဆိုးက်ိဳးရွိသလို ေလျဖတ္ႏိုင္ေျခ ေလ်ာ့က်ေစတဲ့ အက်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ အဓိက ေသာ့ခ်က္ကေတာ့ အသင့္အတင့္ ေသာက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အရက္ကို တစ္ ေန႔ ပမာဏ အနည္းငယ္ပဲ ေသာက္ေပးရင္ ေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာကို တိုး ေစၿပီး မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ အရက္ကို အလြန္ အမင္းေသာက္ရင္ေတာ့ ႏွလံုးနဲ႔ ေသြးေၾကာေတြကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္။

နာတာရွည္က်န္းမာေရး အေျခအေနမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ပါ

သင္က ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာ အဆင့္ ျမင့္တက္ေနရင္၊ ေသြးတိုး ေနရင္၊ အဝလြန္ေနရင္နဲ႔ ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳ ေရာဂါရွိေနရင္ ဒီအေျခအေန ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထား ႏိုင္ေလေလ၊ ေလျဖတ္မႈ မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္လႊဲ ႏိုင္ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s