ေျခဖေနာင့္အက္ကြဲျခင္းအတြက္ အိမ္တြင္းကုထံုး

10 January 2013  |
By Good Health

ေျခဖေနာင့္အက္ကြဲျခင္းအတြက္ အိမ္တြင္းကုထံုး 	ေဆာင္းရာသီမွာ အသားအေရ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ နည္းတူ ေျခဖေနာင့္ရွိ အေရျပားေတြ ကလည္း ေျခာက္ေသြ႕ အက္ကြဲၿပီး ကြဲရွရာ ထင္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ မ်ားခဲ့ရင္ ေျခဖေနာင့္ အက္ကြဲရာက ပိုႀကီးၿပီး ပိုနက္နဲ လာႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေသြးထြက္တာနဲ႔ ပိုးဝင္တာေတြေတာင္ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အတြက္ အလြန္အမင္း နာက်င္ရတတ္ ပါတယ္။ ဒီလို ေျခဖေနာင့္ အက္ကြဲမႈ မျဖစ္ေစဖို႔နဲ႔ ေျခဖေနာင့္ အက္ကြဲမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ရာအတြက္ လိုက္နာသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ေရးသားလိုက္ ရပါတယ္။

ေျခာက္ေသြ႕ေသာ အေရျပားကို ေၾကးခြ်တ္ပါ

ေျခဖေနာင့္အေရျပားဟာ ေျခာက္ေသြ႕ေနတယ္ဆိုရင္ ဖိနပ္မပါဘဲ ဘယ္ေတာ့မွ လမ္းမေလွ်ာက္ပါနဲ႔။ အိပ္ရာမ၀င္ခင္မွာ ေျခေထာက္ေတြကို ၾကက္သီးေႏြး ေရထဲ ၁၅-၂၀ မိနစ္ခန္႔စိမ္ၿပီး ေၾကးတြန္း ေက်ာက္နဲ႔ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ အေရျပား ေန ရာေတြကို ပြတ္တိုက္ၿပီး ဆဲလ္ေသေတြကို ညင္ညင္သာသာ ဖယ္ရွားေပးပါ။ ဒါဆိုရင္ ေျခဖေနာင့္ အေရျပားဟာ ေခ်ာေမြ႕ လာပါလိမ့္မယ္။

အက္ကြဲစ ျပဳေနေသာ ေျခဖေနာင့္ကို ဂ႐ုစိုက္ပါ

ေျခဖေနာင့္ အက္ကြဲမႈက အနည္း ငယ္စျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ ဒီအေရျပားေနရာ စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္းမျဖစ္ေစဖို႔ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ညဘက္မွာ အရင္ဆံုး ေျခေထာက္ ကို ေရနဲ႔ စင္ၾကယ္ေအာင္ သန္႔စင္ေပးၿပီး ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္ သုတ္ေပးပါ။ ၿပီးရင္ ေျခဖေနာင့္လိမ္း ခရင္မ္တစ္မ်ိဳးကို လိမ္း ေပးၿပီး ေျခအိတ္ဝတ္ၿပီး အိပ္ရာဝင္ပါ။ နံနက္အိပ္ရာထခ်ိန္မွာ ေျခဖေနာင့္အက္ကြဲမႈ ကင္းစင္ၿပီး ေျခဖေနာင့္အေရျပား ေျခာက္ ေသြ႕မႈကင္းကာ ေခ်ာေမြ႕လွပေနပါလိမ့္ မယ္။

ေျခဖေနာင့္ အက္ကြဲျခင္း မျဖစ္ေစရန္ ေန႔စဥ္ကာကြယ္ပါ

မၾကာခဏ ေျခဖေနာင့္ အက္ကြဲမႈ ျဖစ္တတ္သူေတြအေနနဲ႔ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ဖို႔ နည္းကေတာ့ ေန႔စဥ္ ေရမ်ား မ်ား ေသာက္ေပးရပါမယ္။ ဒါဆိုရင္ သင့္ ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္ျပည့္ဝၿပီး အေရ ျပားကလည္း စိုျပည္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ ရာသီဥတုနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေနထိုင္သူေတြအေနနဲ႔ ေလထု စိုထိုင္းေနေအာင္ ေလထုစိုထိုင္းေစတဲ့ စက္ (Hurnidifier) ကို တပ္ဆင္ထား ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေရခ်ိဳးတဲ့ အခါ ေျခဖေနာင့္အေရျပားက ဆဲလ္ေသ ေတြကြာက်ေစဖို႔ ေၾကးတြန္းေက်ာက္နဲ႔ ညင္ညင္သာသာ ပြတ္တိုက္သန္႔စင္ေပး ပါ။ ေရခ်ိဳးၿပီး ေျခာက္ေအာင္သုတ္ၿပီးခါ စမွာပဲ ေျခဖေနာင့္ကို အစိုဓာတ္ထိန္းခ ရင္မ္ လိမ္းေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျခဖေနာင့္အက္ကြဲျခင္းအတြက္ အိမ္တြင္းကုထံုးသံုးပါ

ဒီနည္းလမ္းကို ေဒါက္တာ Oz က ေျခဖေနာင့္အက္ကြဲရာမွာ အလြယ္တကူ သံုးႏိုင္ဖို႔ ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။

(၁) အရင္ဆံုး ေျခေထာက္ကို ဆားခါး ထည့္ထားတဲ့ ၾကက္သီးေႏြးေရထဲ ၁၅ မိ နစ္ခန္႔ စိမ္လိုက္ပါ။ ဆားခါးမွာ မဂၢနီဆီ ယမ္အျပည့္ပါဝင္တာေၾကာင့္ ေျခေထာက္ နဲ႔ ေျခဖေနာင့္ ေျခာက္ေသြ႕မႈကို ကင္းစင္ ေစပါတယ္။

(၂) ေျခဖေနာင့္ကို အဆီဓာတ္ အေျခခံ တဲ့ အစိုဓာတ္ထိန္းခရင္မ္လိမ္းေပးပါ။ ခပ္ထူထူေလး လိမ္းေပးဖို႔ လိုပါတယ္။

(၃) ေျခေထာက္ကို ပလတ္စတစ္အိတ္နဲ႔ ပတ္ေပးပါ။

(၄) ၿပီးရင္ ေျခအိတ္ဝတ္ေပးပါ။

(၅) အိပ္ရာဝင္ၿပီး နံနက္ခင္းမွာ ပလတ္ စတစ္အိတ္နဲ႔ ေျခအိတ္ကို ခြ်တ္လိုက္ပါ။

(၆) သံုးညဆက္တိုက္ ျပဳလုပ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ေျခဖေနာင့္ ေခ်ာေမြ႕သန္႔စင္သြား ပါလိမ့္မယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s