ႏွမ္းေစ့၏ က်န္းမာေရး အာနိသင္မ်ား

ႏွမ္းေစ့မွာ အာဟာရ ဓာတ္ေတြ အျပည့္ ပါဝင္ေန သလို ေကာ့ပါးဓာတ္၊ သြပ္ဓာတ္၊ မဂၢနီဆီယမ္၊ ေဖာ့စ္ဖရပ္စ္၊ သံဓာတ္၊ မဂၢနိစ္၊ ဆီလီနီယမ္နဲ႔ ဆိုဒီယမ္စတဲ့ သတၱဳ ဓာတ္ေတြလည္း

အျပည့္ပါဝင္ေနပါတယ္။  ဗီတာမင္ ေအ၊ ဗီတာမင္ အီး၊ ဗီတာမင္ B6 သိုင္ယာမင္း၊ ႐ိုင္ဘိုဖေလဗင္၊ ႏိုင္ယာစင္နဲ႔ တိုကိုဖီေရာစတဲ့ ဗီတာမင္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ေတြ႕ရပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့မွာ ပ႐ိုတင္းဓာတ္၊ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္၊ အမိုင္ႏိုအက္စစ္၊ အမွ်င္ဓာတ္ စတာေတြလည္း ပါဝင္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏွမ္းေစ့မွာ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ အမ်ားအျပားပါဝင္ၿပီး ကိုလက္စထေရာ နည္းပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့မွာ ပါဝင္တဲ့ က်န္းမာေရး အက်ဳိး ေက်းဇူးေတြက အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။

အ႐ိုးက်န္းမာေရး

ႏွမ္းေစ့ လက္တစ္ဆုပ္စာ ပမာဏမွာ ႏြားႏို႔တစ္ဖန္ခြက္မွာပါတဲ့ ကယ္လ္စီယမ္ထက္ ပိုမို ပါဝင္ေနပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့မွာပါတဲ့ ကယ္လ္စီယမ္ဟာ အ႐ိုးက်န္းမာေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး အ႐ိုးအားနည္းတာနဲ႔ သြားခုိင္မာမႈ ေလ်ာ့က်တာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သက္လတ္ပိုင္း အရြယ္နဲ႔ သက္ႀကီး အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ အ႐ိုးပါးေရာဂါ မရေအာင္ ႏွမ္းေစ့က ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကင္ဆာကာကြယ္ေရး

ႏွမ္းေစ့မွာပါတဲ့ Sesamine နဲ႔ Sesamolin တို႔မွာ ကင္ဆာဆန္႔က်င္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြ ရွိေနပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့ကို စားတာေၾကာင့္ ကင္ဆာဆဲလ္ေတြ ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္သလို ကင္ဆာ ကုသေရး ကိုလည္း အေထာက္အပံ့ ေပးပါတယ္။

ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ျခင္း သက္သာရန္

ႏွမ္းေစ့မွာပါတဲ့ မဂၢနီဆီယမ္ဟာ ေခါင္းတစ္ျခမ္း ကိုက္ေစတဲ့ ေသြးေၾကာက်ဳံ႕ဆန္႔မႈကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့ကို ပံုမွန္ စားတာေၾကာင့္ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္တာ၊ ေခါင္းကိုက္ တာနဲ႔ မူးေဝတာေတြကို သက္သာေစပါတယ္။

နာ့ဗ္ေၾကာစနစ္ သန္စြမ္းေအာင္

ႏွမ္းေစ့မွာပါတဲ့ ဗီတာမင္အီးဟာ နာ့ဗ္ေၾကာစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး နာ့ဗ္ေၾကာစနစ္မွာ ေဝဒနာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

အသားအေရ ထိန္းသိမ္းမႈ

ႏွမ္းေစ့နဲ႔ ႏွမ္းဆီမွာ အေရျပားနဲ႔ ဆံပင္အတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ႏွမ္းဆီက အေရျပား မီးေလာင္ ဒဏ္ရာေတြကို သက္သာေစၿပီး အေရျပားဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့ကို ပံုမွန္စားတာက အသားအေရ အမ်ဳိးအစား အားလံုးအတြက္ အက်ဳိးေက်းဇူး ရွိပါတယ္။

အူလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ အစာေျခစနစ္ က်န္းမာေရး

ႏွမ္းေစ့ဟာ အူလမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ သန္ေကာင္ေတြ ကူးစက္မႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ႏွမ္းမွာပါတဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ေတြက အစာေျခလမ္းေၾကာင္းစနစ္ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး ဝမ္းမွန္မွန္သြားေစပါတယ္။

ႏွလံုးေသြးေၾကာဆိုင္ရာ က်န္းမာေရး

ႏွမ္းေစ့မွာပါတဲ့ Sesamine နဲ႔ Sesamolin တို႔ဟာ ေသြးတိုးတာ မျဖစ္ေအာင္နဲ႔ ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာ အဆင့္ ေလ်ာ့က်ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့ဟာ ႏွလံုး ေသြးေၾကာ စနစ္ဆိုင္ရာ ေရာဂါေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ရင္က်ပ္ပန္းနာေရာဂါ ကာကြယ္ေရး

ႏွမ္းေစ့မွာပါတဲ့ မဂၢနီစီယမ္ဟာ ရင္က်ပ္ ေရာဂါထတာနဲ႔ အသက္႐ွဴ လမ္းေၾကာင္း စနစ္ဆိုင္ရာ ေဝဒနာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ေသြးဆံုးေဝဒနာ သက္သာေရး

ႏွမ္းေစ့ စားသံုးတာေၾကာင့္ ေသြးဆံုးခ်ိန္ ေရာက္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ ပူေႏြးတာ၊ ညဘက္ ေခၽြးထြက္ လြန္တာနဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္တာေတြလို ေသြးဆံုး ေဝဒနာေတြကို ေလ်ာ့ပါး ေစ ပါတယ္။ ႏွမ္းေစ့ကို စားတာေၾကာင့္ အနာက်က္ႏႈန္းျမန္တာ၊ အဆစ္ေရာင္နာ သက္သာေစတာနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝ႐ုပ္ ျဖစ္ပ်က္ႏႈန္း ေကာင္းေစတာစတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူး ေတြကိုလည္း ရရွိေစပါတယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s